13 آبان 1401 - 12:46
در آخرین روز هفته؛

معامله بیش از ۱۳ میلیون دلار و یورو در بازار توافقی/ عرضه در سامانه نیما بیش از تقاضاست

معامله بیش از ۱۳ میلیون دلار و یورو در بازار توافقی  عرضه در سامانه نیما بیش از تقاضاست
در بازار متشکل ارزی (اسکناس) روز پنجشنبه ۱۳.۲ میلیون دلار به صورت توافقی معامله شد.
کد خبر : ۱۴۲۵۹۶

به گزارش ایبِنا، مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) روز گذشته (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۸.۱۲) معادل ۷۳۳ میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل ۵۹ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است، مجموع معاملات روز چهارشنبه در سامانه نیما معادل ۱۹۵ میلیون یورو بود.

همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) دیروز (پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱.۸.۱۲) ۱۳.۲ میلیون دلار با میانگین نرخ ۳۳ هزار و ۳۹۶ تومان و ۴۵۶ هزار یورو با میانگین نرخ ۳۳ هزار و ۶۹۹ تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.

عرضه در سامانه نیما  بیش از تقاضاست

رییس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر، در سامانه نیما عرضه‌ها به مراتب بیش از تقاضاست. برای نمونه از ابتدای سال تا دیروز حدود ۲۶.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما معامله انجام شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد در سامانه یاد شده در عرضه‌ها و معاملات رشد داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین کل تأمین ارز برای واردات کشور در بازه زمانی یاد شده معادل ۳۸.۵ میلیارد دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. در حوزه اسکناس نیز ۱.۵ میلیارد دلار حجم معاملات اسکناس بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد معاملات اسکناس بوده است؛ بنابراین از نظر عرضه وضعیت مطلوبی داریم و مشکلی خاصی در زمینه عرضه ارز وجود ندارد.  

هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد

دکتر صالح آبادی خاطرنشان کرد: در هر حال قرار است ارز‌های پرطرفدار باتوجه به ذخایر بسیار خوب عرضه شود و قابل استفاده در بازار باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه استقبال صادرکنندگان از بازار متشکل ارزی نیز بسیار خوب است، افزود: در حال حاضر صادرکنندگان به صورت توافقی ارز‌های زیادی را در بازار عرضه می‌کنند و هیچ مشکلی در تأمین اسکناس و حواله ارزی وجود ندارد.

به گفته صالح آبادی، بانک مرکزی بر سامانه نیما و نیز بر سامانه برخط صرافی‌ها نظارت کامل و رصد دقیق دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر